DM3 The Abandoned Base Teamplay Tutorial PDF Drukuj Email
Wpisany przez air   
wtorek, 13 października 2009 12:05

The Abandoned Base. Najlepsza mapa do TP stworzona do gry w QuakeWorld,

prawdopodobnie najlepsza ze wszystkich odsłon Quake, najczęściej grana na wszystkich

serwerach świata, idealna do Clan Areny, grywalna nawet w FFA.

Twórcą mapy jest legenda i guru kwakowej braci, współzałożyciel ID Software, developer

odpowiedzialny m.in. za design i fizykę gier takich jak Wolfenstein 3D, Doom i Doom 2,Quake,

prywatnie kiedyś całkiem niezły gracz czyli John Romero.

 

John Romero (1984)

 

John Romero (2004)

 

John wraz z Killcreek

 

The Abandoned Base

 

Items

Weapons

Powerups

Lightning Gun: 1

Mega Health: 3

Rocket Launcher: 1

Quad Damage: Yes

Grenade Launcher: 1

Ring of Shadows: Yes

Super Nailgun: 1

Pentagram of Protection: Yes

Nailgun: 1

Armor

Super Shotgun: 1

Red Armor: 1

Ammunition

Yellow Armor: 1

Pack of 6 Cells: 2

Pack of 12 Cells: 1

Green Armor: 0

Pack of 5 Rockets: 4

Pack of 10 Rockets: 3

Health

Pack of 25 Flechettes: 5

Pack of 50 Flechettes: 4

25 Health: 4

Pack of 20 Shells: 4

Pack of 40 Shells: 4

15 Health: 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kiedy kończy się odliczanie przed meczem, trzymaj back+left. W ten sposób zwiększasz szansę zebrania RL-a w RL-BOX albo, w razie respawna w YA lub LIFTS, masz większą szansę na zebranie Penta. Jeżeli jesteś sam na Pencie to warto opóźnić zebranie tego artefaktu, jednak nie poźniej niż do 12-13 sekundy gdyż wtedy nie zdążysz na drugiego RL-a w 30 sekundzie. A włąśnie tam powinieneś się udać po zebraniu Penta chyba że zebrałeś go od razu - wtedy idziesz do YA i starasz się zebrać zbroję w 20 sekundzie a następnie poprzez TELE i skok z HIGH BRIDGE do RL-BOX po RL-a gdzie warto przez kilka chwil stać na spawnie by uzyskac kilka darmowych fragów :).

 

Jeżeli jednak to wróg miał spawna w RL a Ty masz Penta, istnieje duże prawdopodobieństwo że uda sie do YA by się dozbroić. Dlatego czym prędzej powinieneś sie tam udac by w miarę mozliwości zlikwidować wrogiego RL-a. Istnieje też zaawansowana opcja zabicia wrogiegl RL-a, jednak wymaga zgrania prawie całego teamu: stajesz na spawnie w WINDOW a Twoi koledzy floodują YA i wypłaszają wroga przez TELE (jeżeli nie będzie miał zbroi raczej będzie sie ewakuował). Kiedy jednak wyjdzie przez TELE zostanie ztelefragowany bo przecież "Satan's power deflects enemy telefrag" ;). Satysfakcja gwarantowana.

 

Jeżeli masz pierwszego spawna w RL, powinieneś się udać do YA by zebrać zbroję w 20 sekundzie. RL na niewiele się przyda jeżeli nie masz zbroi: wystarczy dwóch dobrych boomstickowców i giniesz. Jeżeli Twój team ma Penta to jesteś raczej w YA bezpieczny. Jeżeli ma go wróg lepiej udać się do RA, gdyż inteligentny PENT na pewno do YA zajrzy w pierwszej kolejności. Idziesz więc do RA i próbujesz ją przejąć: pradopodobnie pierwsze RA zostało zebrane przez QUADA ale drugie (w około 45 sekundzie) będzie dostępne. Następnie trzymasz pozycję (powinno sie udać bo masz tam 5 rakiet + 5 w okolicach RING) i pamiętasz o drugim QUADZIE w 1 minucie. Niezależnie od tego co się stanie, zostajesz w RA i robisz wszystko by obronić te najwazniejsza na mapie pozycję. Nawet jeżeli masz QUADA a nie masz zbroi niewiele zdziałasz, a na mapie są tylko dwie zbroje! Jeżeli nie masz RL, czekasz aż zmieni Cię ktoś z RL-em bo Ty sam z SG nie będziesz w stanie bronić tej pozycji. Idealnym rozwiązaniem jest jeden z RL-em w RA i drugi który mu pomaga wychodząc na RING gdzie kontroluje tak naprawdę 2/3 respów na calej mapie: RA-TUNNEL, LIFTS, i wroga który wychodzi z TELE.

 

 

Jeżeli miałeś respa w SNG-TELE (są tam dwa), wychodzisz szybko przez TELE, zbierasz RINGA i/lub QUADA i udajesz się do RA. Jeżeli miałeś spawna wraz z kolegą, najlepiej by jeden z Was zebrał RING a drugi QUADA bo w przeciwnym wypadku jest to kompletne zmarnowanie RINGa - mając QUADA niewidzialność na nic Ci sie nie przyda bo błękitna poświata zdradzi Cię z daleka. Czasami lepiej jest zebrac RINGA i udać się do RA-TOP gdzie czekasz na rozwój wypadków. Powinieneś bez problemu zebrać pierwszą zbroję i zabić znienacka każdego wroga który będzie się tam probował dostać. Oczywiście, nie należy nawet juz chyba pisać o tym że jeżeli Twój teammate zebrał Quada, to on powinien zebrać te zbroję a Ty czekasz w pogotowiu na następną :).

 

Spawn w RA-Tunnel: zbierasz MEGA i szybko udajesz się pod WATER by sprawdzić kto ma PENTA i ewentualnie zebrać LG. Nastepnie sprawdasz YA lub idziesz bezpośrednio do RA albo próbujesz zabic ewentualnego wrogiego RL-a

 

YA można w miarę łatwo obronić stojąc w połowie schodów: można strzelać w kierunku pomostu prowadzącego do QUADA i zdejmować wrogów wychodzących zza rogu. uważaj na spawna w YA, nie kręć się po nim bez potrzeby (telefrag) i chroń każdą pojawiającą się co 20 sekund zbroję. Z YA można przypuszczać łatwo ataki na Quada: dwóch może wyjść przez TELE (uwaga na wroga który czasem kapmi w okolicach WINDOW) a dwóch poprzez pomost. Jednak należy pamiętać że YA jest dopiero trzecią najwazniejszą strefą na mapie po RA i QUADzie.

 

DM3 widok z góry

 

Kiedy nadchodzi czas na zebranie PENTa, upewnij sie że wyczyściłeś cały teraz na zewnątrz obok PENTa. Wróg może się kruć w wodzie, za załomem obok MEGA, na windach. Optymalnym  rozwiązaniem jest rozstawienie ludzi tak by jeden pilnował LIFTS, drugi stał w oknie, trzeci na dole z RL i dodatkowo przydałby sie czwarty z LG by spawać każdego kto skacze z góry. Po zebraniu PENTA robisz skok w kierunku okna i biegniesz na Quada a jeżeli masz czas zaglądasz do RA i upewniasz się że pozycja jest zabezpieczona. Warto też opóźnić zebranie QUADA tak by wystarczył do wyczyszczenia strefy PENT i obrony przez ewentualnymi atakami.

 

Jeżeli zebrałeś QUADA, pierwszym miejscem w jakie się udajesz jest RA (jeżeli nie jest oczywiście chroniona przez naszych). Atak na RA powinien byc przeprowadzony z różnych stron i zawsze, dla odwrócenia uwagi, wchodzą gracze jako mięso armatnie. W ten sposób odwrócicie uwage wroga a Quad spokojnie wyczyści strefe i popilnuje paczek dla teammatów. Nigdy nie wchodź pierwszy bo jeżeli w RA znajduje się powiedzmy trzech wrogów z RL to nie masz szans.

 

Wystrzegaj się dischargów! Do wody wchodź tylko w ostateczności bo wrogi LG natychmiast pozbawi Cię tej wspaniałej błękitnej otoczki i Twoje marzenia o fragstreak > 10 spalą na panewce :)

 

 

W zebraniu QUADA najważniejsze jest to by być w odpowiednim miejscu w odpowiednim czasie z właściwym uzbrojeniem. QUADrunnerem powinna byc osoba która ma zbroję i przynajmniej jedną odpowiednią broń (RA/LG). Jeżeli jednak taka sytuacja jest trudna do osiągnięcia, zawsze lepiej by QUADA zebrała osoba uzbrojonona w RA i np SNG lub SSG niz ktoś bez zbroi mający tylko RL (który przecież zawsze można oddać QUADowi boredem). QUADrunner powinien byc informowany na bieżąco gdzie jest najbardziej potrzebny - kłania się tutaj bind ATTACK, LOST oraz HELP. Latanie bez celu po mapie przez 30 sekund jest najgorszą rzeczą jaka możesz zrobić, a jeżeli już naprawde nie masz pomysłu to idź po prostu do RA.

Jeżeli przegrywasz, zbliża się koniec meczu i macie kontrolę nad mapą to więcej niz pewne że wróg ukrywa się w WATER, LIFTS oraz SNG. Dlatego warto mięć kogoś na RINGu i kogoś w SNG-TELE. Wróg może mieć jednego RL, jedno LG i, jeżeli kontrolujecie YA, nie ma żadnej zbroi co nie daje mu większych szans na wygranie meczu. Pamiętaj: wróg niewiele zrobi jeżeli nie ma zbroi - nawet jeżeli weźmie MEGA (których na mapie sa trzy). Oto jak się zmieniała taktyka TP w QW: kiedyś klan DEATHROW pilnował broni, teraz pilnuje się armorów.

 

 

Jeżeli przegrywacie i nie macie kontroli nad mapą czeka Was trudne zadanie. Prawdopodobnie cały team będzie w okolicach WATER wyczekując albo na RL albo na LG. Warto nie zapomnieć też o GL choć nie zawojujesz tą bronią kwakowego świata. Ubroiwszy przynajmniej dwóch teammatów, zadbajcie o zebranie MEGA za zewnątrz lub YA (jeżeli wróg nie kryje) i udajcie się bocznymi ścieżkami (np przez LIFTS lub RA-TUNNEL) do RA. To powinien być pierwszy punkt na Waszej liście pt. "Jak odbić DM3".

 

Co powienieneś wiedzieć/umieć na DM3:

- skoki na rotundzie: lekkie, łatwe i przyjemne

- RJump z LIFTS do WINDOW: może byc wykonany w różnoraki sposób. Ze  średniego i najwyższego poziomu LIFTS, poprzez RJump+GLJUmp, podwójny Rjump (drugie odbicie od ściany nad PENTem, z podwyższenia pod LIFTS po uprzednim rozpędzeniu się, od MEGA poprzez podwójny Rjump (drugi w okolicach WINDOW)

- skok z HIGH BRIGDE do RL-BOX. Da się zrobić z miejsca, można się rozpędzić skacząc ze schodków w WINDOW

- RJump z WTER do RL-BOX. Dość trudne, wymaga praktyki. Znajdując się pod ścianą przy RL-BOX zanurz się odrobinę. Celownik skieruj w dół i i odwróć sie o 180 stopni - w ten sposób przykleisz się do ściany. nastepnie trzymaj back+jump aby rozpocząć wynurzanie. Dokładnie w momencie gdy głowa zacznie sie wynurzać, szybko się odróć i wystrzel rakietę w ścianę pod Tobą. Wyokonane prawidłowo, przeniesie Cię do RL-BOX i wprowadzi w osłupienie przeciwnika :)

- mozliwe jest wykonanie discharge'a i przeżycie. Trzymasz sie ponad powierzcnią wody, celownik w górze. Czasami, choć rzadko, udaje się a zabicie w ten sposób wrogiego Quada daje trochę satysfakcji. Możliwy jest również discharge który odpowiednio wykonany zabija wszystkich na Pencie.

-  czekając na Quada nie zapomnij rzucić kilku granatów w kierunku QUAD-ENTRY oraz wystrzeleniu kilku rakiet w wyjście z TELE: często pojawiają sie tam napakowani przeciwnicy.

- walcząc w strefie RING-QUAD warto odstraszać częśto nieuzbrojonych wrogów poprzez spawanie lub zatrzymywanie gwoźdźmi skaczących na QUADA wrogów. Albo zabijesz albo wróg spadnie na dół i nie będzie już zagrożeniem

- jeżeli słyszyć jakieś skoki w SNG stań pod MEGA i oczekuj na to kto sie pojawi gdyż z pewnością s"ten ktoś" sprawdzi czy MEGA jest dostepny. Tylko unikaj TK :)

- z najwyższego pomostu w RA-TOP można rzucać granaty w ten sposób aby lądowały w TELE-EXIT albo w TELE-SNG.

- kampowanie za spawnem w WINDOW jest mało praktyczne ale opłaca się kiedy wiesz że ktoś będzie się właśnie teleportował. jednak wtedy strzelasz mu bezczelnie w plecy; sytuacja posobna do kampienia za TELE-RA-EXIT na dm4 :))

- aby szybciej dostac się do RA  musisz opanowac skoki pomiędzy pomostami w RA. Można tez RJumpem na samą górę w RA-ENTRY albo z najniższego podestu na najwyższy.

 

P.S. A oto twórca DM3 w nieco innym świetle, prawdziwy boss DOOMA 2 :)

 

 

Poprawiony: wtorek, 13 października 2009 15:15
 
Naszą witrynę przegląda teraz 55 gości 

Login

Partnerzy