Weapons tutorial |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez air |
niedziela, 01 listopada 2009 15:23 |
W odróżnieniu do późniejszych części "Wstrząsu", pierwsza część charakteryzuje się dość znikomą, by nie rzec surową, paletą broni. Jednak są to broni dalece przemyślane i idealnie pasujące do klimatu ponadczasowego dzieła ID Software.
Oto one: Impulse 1 - The Axe Broń biała którą masz zawsze i która nigdy Cie nie opuści. Jednak z powodów oczywistych praktycznie bezużyteczna. Jedyna osobą która zdaje się czasem jej używać na polskiej scenie jest Chmielu ;) Damage: 20 hp w trybie dmm3, 75 w trybie dmm4, częstotliwość uderzenia: 500 ms, zasięg: 64 units, amunicja oczywiście nielimitowana.
Impulse 2: The ShotGun zwany również SG lub Boomstickiem Również broń podstawowa. Nadaje się do snajpowania gdyż rozrzut jest stosunkowo mały.Z asięg 2049 units, strzela co 500 ms poprzez 6 śrucin które są losowo umieszczane w celu. Każda z nich zabiera 6 hp, także maksymalnie SG zabiera 24 hp. Amunicja: shells. SG jest jedną z tak zwanych hitscan weapons, co oznacza że trafienie jest zaliczane w dokładnie tej samej klatce animacji co moment strzału. Należy opanować dobrze sztukę posługiwania się tą bronią: grając TP przekonasz się dlaczego :)
Impulse 3: The SuperShotGun lub SSG Starszy brat słynnej dwururki z Dooma 2, niemniej jednak nie tak potężny. Strzela co 700 ms 14-ma śrucinami co daje w sumie 56 hp przy idealnym trafieniu. Amunicja: shells, znakomicie sprawdza się z Quadem, dobra w zwarciach. SSG jest kolejną z hitscan weapons.
Impulse 4: The NailGun lub NG Pierwsza z tzw. projectile weapons (broń balistyczna, pociskowa, wyrzutowa) jednak zdecydowanie najgorsza. Używa gwoździ z których każdy zadaje 9 hp co 100 ms i znika po 6 s jeżeli w nic nie trafi. Zasięg to 1000 units. Broń praktycznie bezużyteczna, no chyba że do zatrzymywania skaczących/goniących nas przeciwników. Warto dodać, że gwoździe z NG nie lecą idealnie w środek naszego celownika ale minimalnie na przemian z lewej i prawej strony kropki na środku naszego ekranu. Amunicja: nails.
Impulse 5: The SuperNailGun, SNG lub dawniej Perforator Starszy brat poprzednika, posiada juz konkretne zalety. Zasięg i czas strzału jak powyżej ale za to jedno trafienie to 18 hp (za cenę dwóch gwoździ oczywiście) i tym razem pociski leca idealnie tam gdzie spocznie nasz celownik. Znakomita w zwarciu, świetna z Quadem. technika strzału na dalsze odległości przy ruchliwym przeciwniku powinna opierać się na tzw. "rozpylaniu". Amunicja: nails.
Impulse 6: The Grenade Launcher lub GL Granatnik to broń wybitnie defensywna, pozwalająca nie raz na skuteczną ucieczkę przed wrogiem przy uzyciu "spamowania". Praktycznie bezużyteczna z Quadem choć taki frag daje dużo satysfakcji ;). GL strzela co 600ms, szybośc lecącego granatu to 600ms przed siebie i 200ms do góry. Na granaty działa grawitacja więc odbijają sie od wszystkiego a wybuchają natychmiastowo przy kontakcie z żywym organizmem. Tip: strzel przed siebie w ścianę - granat się odbije i przeleci przez Ciebie jak przez otwarte okno ale zabije trafi każdego kto stoi za Tobą... Amunicja: rockets. Granaty zadają 120hp w promieniu do 160 units* wokół trafionego bezpośrednio obiektu (różni się tym od RL) a wybuchaja po 2.5 sekundy. Warto dodać że splash damage czyli siła rażenia wybuchu w kwakowym świecie liczy się wg wzoru Damage + 40.
Impulse 7: The Rocket Launcher lub RL. Najbardziej uzyteczna i zwykle najbardziej poszukiwana broń w Quake. Znakomita do obrony i do ataku, dzięki wielkiemu splash damage potrafi razić wrogów za rogiem. Tak jak i granatnik, jest to broń obusieczna więc należy nauczyć sie jej obsługi. Podstawowa narzędzie do RJumpów (na granatniku jest to o wiele trudniejsze). Jeszcze do niedawna centralne uderzenie rakietą z Quadem mogło rozwalalić absolutnie każdego. Teraz jest troszkę inaczej gdyż od nowej odsłony KTXPro damage rakiety został ustalony na stałym poziomie 110 hp a nie jak to było wcześniej losowo 100-120 hp. Wszystkie rakiety rozsiewają splash damage w promieniu 160 units, jednak w przeciwności do GL, ofiara trafiona bezpośrednim trafieniem jest odporna na ten splash damage! Widać Carmack uznał że po czymś takim nikt i tak nie przeżyje. Rakiety poruszają się z prędkością dokładnie taką samą jak gwoździe, znikają po 5 sekundach, a sama Rakietnica strzela co każde 800 ms. Amunicja: rockets
Impulse 8: The Lightning Gun lub The ThunderBolt albo LG Teoretycznie najsilniejsza broń w Quake ale przez wiele lat mało kto potrafił jej prawidłowo używać. Jednak teraz w dobie znakomitych myszek z 2000-3000 dpi i odświeżaniem 1000 hz oraz multum FPS i niezłymi już połączeniami internetowymi, siła LG jest rażąca. Gdy potrafisz dobrze spawać to nawet gość z RL-em Ci nie straszny. Dodatkowo, dzieki cl_fakeshaft 1 Twój celownik zawsze będzie tam gdzie powinien być, co wcześniej wcale nie było takie oczywiste. Zasięg 600 units, strzela co każde 100ms, pojedyńcza bateryjka zabiera 30hp. LG jest ostatnią z hitscan weapons i z pewnością najepszą. Podczas discharge'u, siła rażenia jest obliczana wg wzoru 35 x liczba bateryjek + 40. Promień zniszczenia rozchodzi sie równomiernie od gracza w każdym kierunku. Zabicie w ten sposób wrogiego Quada daje mnóstwo satysfacji, zabicie TeamQuada skutkuje czym innym :)
* - units: jednostki miary kwakowego świata, niestety nie wiem jak dokłądnie je okreslić :)
A tak mogą wyglądać Wasze bronie, wystarczy tylko poszukać:
|
Poprawiony: poniedziałek, 02 listopada 2009 01:31 |