Teamplay tutorial PDF Drukuj Email
Wpisany przez air   
sobota, 19 września 2009 13:27

qwPocząwszy od dzisiaj zaczynamy z serią newsów dotyczących teamplaya czyli najważniejszego trybu gry QW.

Dzisiaj ogólne zasady i porady, w następnych odsłonach omówimy szczegółowa najważniejsze mapy czyli DM3, DM2 i E1M2. Poradnik powstał na podstawie tutoriala Membera dla nowicjuszy ze strony qw.nu.

Efektywny teamplay jest zależny od kilku czynników:

- indywidualny skill: często decydujący w wymianach jednak nie da się nim wygrać całego meczu

- znajomość mapy: czyli jak najszybciej przebyć drogę od punktu A do punktu B i umiejętnie prześlizgnąć się między wrogiem obstawiającym mapę

- wiedza na temat obrażeń zadawanych przez poszczególne bronie oraz właściwości i prawidłowy rozdział poszczególnych zbroi: będąc jedynym w posiadaniu RL-a musisz jak najszybciej zdobyć zbroję i zadbać o to by Twoi koledzy z drużyny mieli tę samą możliwość

- znajomość podstawowych team sayów: need, coming, get quad, enemy powerup itd

- chęć wygranej i niezłomna wola: jeżeli giniesz przez 10 minut zdobywając tylko dwa fragi w wodzie na DM3 - nie poddawaj się, gdyż to oznacza pewną porażkę.

- zrozumienie zasad gry: jeżeli masz 0/100 i shotguna to może zamiast Ciebie to Twój teammate mający 200/100 i LG powinien brać tego Quada?

- prawidłowe raportowanie oraz czytanie i interpretacja teamsayów Twoich partnerów, szybkie myślenie i jeszcze szybsza reakcja: nie spamuj niepotrzebnie, gdy idziesz po leżącego gdzieś packa użyj "coming" itp

- prawidłowy timing broni, zbroi i powerupów. Bardzo ważne!

Timing

Pent: pojawia się na starcie gry i odnawia się co każde 5 minut od momentu zebrania lub kazde 4:30 od momentu gdy się skończy

Ring: jak wyżej

Quad: pojawia się na starcie gry i odnawia się co 1 minutę od momentu zebrania. Zabicie Quada sekunde po zebraniu nie zmniejsza czasu do jego kolejnego pojawienia się!

Armor/Zbroja: pojawia się co 20 sekund po poprzednim zebraniu. Hierarchia zbroi: RA>YA>GA

Mega: pojawia się 20 sekund po tym jak się skończy czyli zdrowie znowu wróci do 100 pkt (lub mniejszej ilości. Po 5 sekundach od zebrania zdwie zmniejsza się w tempie 1 hp/sek. Maksymalnie można zebrac dwa megasy które w sumie dadzą 250 hp które wtedy zmniejszają się szybciej niż tylko jeden Mega

Ammo/amunicja: co 30 sekund

Health/Apteczki: co 20 sekund

Teamsaye

Oto najważniejsze z nich:

SWITCH/REPLACE [location]: oznacza że osoba która wysyła taką wiadomośc potrzebuje natychmiastowej zmiany na "warcie" z powodu małej ilości ammo lub punktów HP . Jest to bardzo ważne gdyż wpływa na kontrolę na mapie - obrona tele na dm2 czy trzymanie RA na dm3)

HELP @ [location]: wołanie o pomoc gdy nadciągają skomasowane siły wroga. Nie wolno tego jednak nadużywać kiedy i tak zginiesz a miejsce w którym jesteś nie ma wielkiego znaczenia. Używaj tylko wtedy kiedy bronisz waznej miejscówki typu RA lub Quadi widzisz że nie dajesz rady.

GET PENT/QUAD/RING: tutaj wszystko jasne: idx po ww powerupy tak szybko jak to mozliwe. Warto używać tego wraz z QUAD ON [time] (jesli taką posiadasz) aby Twoi koledzy wiedziali dokładny czas pojawienia się ww artefaktów.

ENEMY@[location]: pomaga w lokalizacji wroga w okreslonym punkcie map, np. Enemy at Quad. Bardzo przydatne dla QuadRunnera!

ENEMY QUAD/PENT/RING: jeżeli widzisz że wróg zebrał jeden z tych powerupów powinieneś użyć tego teamsaya by ostrzeć swoich kolegów. Opcja zwykle działa automatycznie i sama zdecyduje co wyświetlić w zależności od tego co posiada wróg.

NEED ammo/armor/rl/health: pokazuje czego Ci akurat w danym momencie potrzeba by czuć się bezpiecznie. Nie warto nadużywać i zjadać wszystkiego po drodze jak Pacman

COMING [location]: warto tego użyć by ostrzec swojego teammate'a że to właśnie Ty a nie wróg nadchodzisz z określonego miejsca. KONIECZNIE musisz użyć tego teamsaya gdy wybierasz sie po paczke która jest pointowana przez Twój team.

POINT @ [location]: pokaże np RA @ RA-TOP albo RL @ RL-BOX w zależności na co nakierujesz swój celownik. Używane do poinformowania swojego teamu że coś wartościowego się pojawiło. Jeżeli nikt nie odpowiada COMING, zabierasz wtedy to co sie pojawiło aby tylko nie dostało się to w łapy wroga.

SAFE/SECURED [location]: powiadamia że dana strefa mapy jest bezpieczna i można tam smiało wchodzić albo zająć się poszukiwaniem wroga gdzie indziej

LOST [location] E: X: poczatkujący i nie tylko wciskają to nagminnie ;). Jednak nie wolno tym spamować. Powiadamia drużynę że w danej strefie jest wróg który właśnie Cię zlikwidował. Pokazuje też liczbę wrogów, np E:2. Warto połączyc to czasem z następną komendą czyli...

ATTACK [location] E: X: Wyznacza strefę która powinna być zaatakowana. Tak jak z poprzednią, nie nadużywaj tej komendy.

REPORT: pokazuje Twj status np AiR 200R/100 RLG @RA-LOW. Bardzo ważne bo pozwala ocenić czy ktoś z teamu nie potrzebuje bardziej od Ciebie np RA. Warto jednak miec i następną komendę czyli...

SHOWNICK: niezwykle ważne. Warto połączyć to z POINT w jednek komendzie - wtedy kierując celownik na swojego kolege z drużyny widzimy ile ma zdrowia, zbroi i jaką ma broń oraz pozwala nam dodatkowo pointować. Niezwykle użyteczne.

QUAD DEAD/OVER: warto użyć jeżeli wiemy że wrogi Quad zginął. Pozwala to na nieco swobodniejsze poruszanie sie po mapie.

ENEMY SLIPPED [location]: używane tylko w określonycgh sytuacjach jak np tzw "lock" na DM2. W momencie naszego zagapienia i przepuszczeniu wroga w TELE musimy użyć tej komendy by koledzy wiedziali gdzie delikwenta szukać.

TOOK: pokazuje rzecz którą ostatnio wzieliśmy. Koniecznie używamy tego saya gdy zebraliśmy leżącego packa lub RL/LG/RA/YA/GA.

CDN...

Poprawiony: niedziela, 20 września 2009 09:50
 
Naszą witrynę przegląda teraz 15 gości 

Login

Partnerzy